Συντονιστής/-τρια Έρευνας/Μελέτης: Μ. Παπαγιαννοπούλου
Υπεύθυνος/-η Έρευνας/Μελέτης: Δρ. Κ.Ι. Καβουλάκος
Συγγραφέας/-είς: Δρ. Σ. Βουδούρη, Μ. Ζάβαλη, Δρ. Κ.Ι. Καβουλάκος, Χ. Καπουράλου, Ε. Παπαδοπούλου, Δρ. Κ. Πετρουλάκη, Α. Τσιριγώτη
Επίσημη Γλώσσα του Έργου: Ελληνική
Χρηματοδότηση: Το Έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και Εθνικούς Πόρους, στο πλαίσιο του Έργου: «Παρατηρητήριο Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Δράσεων της Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την Ισότητα στην Εκπαίδευση (Κατηγορία Πράξης 4.1.1.ε) του Ε.Π.Ε.Α.Ε.Κ. ΙΙ.
Λέξεις-κλειδιά: Φύλο, εκπαίδευση, απασχόληση, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Ε.Π.Θ.), Γενική Γραμματεία Ισότητας (Γ.Γ.Ι.), Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.), Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Ε.Ε.Κ.), ισότητα ευκαιριών, επαγγελματική κατάρτιση, δια βίου εκπαίδευση, ισότητα φύλων.
Έκδοση: Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.)
Έτος Έκδοσης: 2008
Αντικείμενο των εκθέσεων εμπειρογνωμοσύνης αποτελούν φορείς που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο ως κέντρα λήψης αποφάσεων και άσκησης πολιτικής σε θέματα εκπαίδευσης. Στόχοι των εκθέσεων είναι η ανάδειξη του ιδιαίτερου ρόλου κάθε φορέα στη διαμόρφωση και υλοποίηση πολιτικών για θέματα ισότητας των φύλων στην εκπαίδευση, η διερεύνηση των προβλημάτων έμφυλων ανισοτήτων που αφορούν στους χώρους ευθύνης κάθε φορέα και η διατύπωση προτάσεων πολιτικής προς τους φορείς με σκοπό την ενίσχυση των διαδικασιών λήψης των απαραίτητων εκείνων μέτρων που απαιτούνται για την προώθηση πολιτικών ισότητας των φύλων.
Οι φορείς που επιλέχθηκαν για τη συγγραφή των εκθέσεων ήταν: το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Ε.Π.Θ.), η Γενική Γραμματεία Ισότητας (Γ.Γ.Ι.), το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.), ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.) και ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Ε.Ε.Κ.). Οι μελέτες παρουσιάζουν σε σημαντικό βαθμό μια ομοιόμορφη δομή, η οποία διευκολύνει τον/την αναγνώστη/-τρια στην απόκτηση μιας κατά το δυνατό συνολικής αντίληψης. Βασικά στοιχεία της δομής αποτελούν: α) η συνοπτική περιγραφή της φύσης του κάθε φορέα, β) η ανάδειξη της σημασίας του φορέα, γ) μια συνοπτική παρουσίαση του συνόλου του Έργου του φορέα που αφορά σε θέματα ισότητας, δ) η ανάδειξη συγκεκριμένων προγραμμάτων και πολιτικών που αφορούν σε θέματα ισότητας φύλων στην εκπαίδευση, ε) η ανάδειξη της μορφής των έμφυλων ανισοτήτων στο χώρο ευθύνης του κάθε φορέα και τέλος, η διατύπωση γενικών προτάσεων πολιτικής ή συγκεκριμένων προτάσεων για την πραγματοποίηση στοχευμένων δράσεων και προγραμμάτων.